Lassi Myllyniemi (oik.) sai tuta, että työsopimuksen solmiminen Centerolle on vakavaa puuhaa. Sen jälkeen kaikki on onneksi pelkkää juhlaa.

Centeron uusi myyntitykki on jalkapallofani, joka tietää miten isommat haastetaan ja kasvua rakennetaan yhteispelillä.

Teamsin näkymästä huomaa, mikä Lassi Myllyniemen elämässä on tärkeää. Centeron tuore myyjä istuu Newcastle Unitedin pelipaita päällä sohvalla, ja takana roikkuu kokoelma jalkapallo-huiveja niin omista kuin vierasotteluistakin.

– Newcastle on ollut oma seura 1990-luvun alusta asti, eikä se siitä tule koskaan mihinkään väistymään, Myllyniemi toteaa hymyillen.

90-luvulla Newcastle tunnettiin suurten seurojen haastajana, joka pelasi paitsi tehokasta, myös äärimmäisen viihdyttävää jalkapalloa. Myllyniemi näkee siinä yhteyden Centeroon, missä hän aloitti työnsä huhtikuussa. Myllyniemi on kerännyt myyntikokemuksensa ICT-puolen lisäksi operaattorimaailmasta, ja vuosia alalla on kertynyt jo reippaasti toistakymmentä.

– Olen aiemmin toiminut kokonaisvaltaisempien palvelujen parissa, ja Centero on selkeästi askel spesifimmän palvelupaletin suuntaan, Myllyniemi kertoo.

– Olen myynyt Centeron ratkaisujen kaltaisia tuotteita jo aikaisempien työnantajieni kautta, ja minulle on muodostunut sekä ratkaisuista että itse yrityksestä todella mielenkiintoinen kuva. Tuntui siltä, että täällä mennään eteenpäin ja kehitytään jatkuvasti. Tuo käsitys on vaan vahvistunut, jo ihan muutaman työpäivän jälkeen.

Centerolla Myllyniemen toimeen kuuluu Seremoniamestari-asiakkaiden kanssa toimiminen niin uusasiakashankinnan kuin nykyistenkin asiakkaiden palvelemisen puitteissa. Kun palvelusta tuodaan tänä vuonna markkinoille uudistunut versio, Myllyniemellä on sen lanseeraamisessa iso rooli. 

Kasvaminen käy asiakkaiden kanssa

Myllyniemi arvostaa Centerolla erityisesti työtoverien ammattitaitoa ja asennetta sekä sitä, että työyhteisön hyvinvointiin panostetaan kunnolla.

– Kaikista näkee, että täällä on mukava olla töissä. Ote on rento, vastuuta jaetaan, eikä asemaan katsota sen suhteen, että mitä työtä saa tehdä.

Kokonaisvaltaisten ICT-ratkaisujen tuntemuksen ohella Myllyniemi uskoo, että pystyy tuomaan Centerolle asiakasnäkökulmaa ja kilpailijanäkökulmaa sekä uutta perspektiiviä ratkaisujen tuotteistamiseen.

– Olen ollut mukana tilanteissa, joissa yritys on lähtenyt vahvasti kasvamaan tai uudistanut toimintaansa. Tiedän, miten toimia esimerkiksi tilanteissa joissa brändi tai asiakasmielikuva uudistuu, ihan koulutuksenikin puolesta, kertoo Myllyniemi, jonka plakkarista löytyy muun muassa Suomen toimitusjohtajakoulun kasvuun johtamisen koulutus.

– Centero pystyy auttamaan asiakkaita siinä, että nämä ottavat kaiken hyödyn irti omista palveluistaan, ja samalla me kasvamme itse.

Myllyniemen rehellinen kiinnostus asiakkaita kohtaan näkyy tarinassa, jonka hän kertoo lopuksi aikaisemmalta uraltaan.

– Huomasin eilen LinkedInissä, kuinka tuttu yhden miehen yritys oli kasvanut kansainväliseksi vientifirmaksi. Tuli tyytyväinen olo, kun oli saanut olla ihan alussa siinä mukana rakentamassa kasvua tukeneita palveluita.

Ole Lassiin yhteydessä tästä »

Lisää luettavaa aiheesta:

Hannu Laitinen ja Timo Ruuska vahvistavat Centeron myyntiä

Centero moninkertaisti myyntinsä hevosvoimat kertalaakista. Joulukuun alusta Centeron remmiin astuneet Hannu Laitinen ja Timo Ruuska tuovat uutta näkemystä sekä kokemusta yrityksen myyntiin. ”Centero Software Manager -palvelun kysyntä sai meidät ymmärtämään, että tavoitteidemme mukainen kasvu vaatii nyt panostusta myyntiin.”, kertoo Centeron myynnistä vastaava Teemu Tiainen. ”Hansu ja Ruoska tuovat tiimiimme uudenlaista osaamista. Uskon, että myyntitiimimme on […]

Centeron tuoreet saarnamiehet tilittää – Osa 5

Kuten uusista myyntipäälliköistämme kertovassa lyhyessä uutisessa lupasimme, saatte kuulla Timon (kuvassa vasemmalla) ja Hannun Centero-elämän alkutaipaleen kokemuksista heidän itse kirjoittamista ”päiväkirjajutuista”. Edellisen osan voit lukaista täältä. Centeron Kuopion-konttorilla majaansa pitävä maailmankansalainen, Aku Suonpää, kuvailee tuntojaan uusista myyntijampoista seuraavasti: ”Iloisia tyyppejä. Selkeästi mennään tekeminen edellä. Asiakastapaamiseen on helppo osallistua, kun tietää että lämmittely on hoidettu hyvin.” Ensi viikolla julkaistaan […]