Laiva- ja offshore-suunnitteluun sekä niihin liittyviin tukipalveluihin keskittyvä Deltamarin toimii tällä hetkellä Suomessa, Puolassa ja Kiinassa. Yhtiö työllistää yhteensä noin 400 henkilöä, joilla kaikilla on käytössään Centeron Carillon-palvelu. Admin-oikeuksien hallinta ja jakelu helpottaa niin HelpDeskin kuin loppukäyttäjän työtä huomattavasti. 

Deltamarinin emoyhtiö on kiinalainen China Merchants Industry Investment Limited (CMI).  

– Joku on joskus sanonut, että suunnittelemme kaikkea sellaista, mikä on yli sata metriä pitkä ja kelluu, naurahtaa Deltamarinin Service Manager Petteri Nakamura. 

Carillon taklasi aiemman ratkaisun haasteet 

Ennen Carillonia Deltamarinilla oli käytössään toinen, hieman vastaava ratkaisu. Se ei kuitenkaan toiminut täysin niin kuin Deltamarinilla olisi toivottu. 

– Käyttäjillä ei ollut admin-oikeuksia, joten he ottivat yhteyttä HelpDeskiin aina silloin, kun tarvitsivat tunnuksia. Tämä aiheutti erinäisiä haasteita, Nakamura kertoo. 

– Kun kuulin Carillonista ensimmäisen kerran, niin muistan ajatelleeni, että se voisi olla aika hyvä. Otimme sen testiin ja totesimme, että se toimii ja integroituu hyvin Windows-laitteiden kanssa, Nakamura muistelee. 

Työskentely nopeutuu ja helpottuu 

Käyttöönotto sujui Nakamuran mukaan hyvin. Kokeilujakson jälkeen tehtiin sopimus Carillonin käyttöönotosta koko yhtiön tasolla. Sen jälkeen kaikki on toiminut mutkattomasti – Deltamarin pyytää aina tarvittaessa vain uusia lisenssejä. Kaikki muu toimii omalla painollaan automaattisesti. Olipa käyttäjä sitten Suomessa, Puolassa tai Kiinassa, toimii kaikki samalla tavalla. 

– Nyt kun Carillon on valmiiksi integroitu Windowsiin ja käyttäjällä itsellään on mahdollisuus suorittaa haluttu toimenpide korotetuin oikeuksinhän pääsee huomattavasti nopeammin ja helpommin eteenpäin siinä, mitä on tekemässä. Käyttäjäkokemus on siten varmasti aiempaa miellyttävämpi, Nakamura painottaa. 

– HelpDeskin työkuorma on pienentynyt huomattavasti, kun aiempi monivaiheinen prosessi kulkee nyt suoraan Carillonin kautta. HelpDeskin työksi jää oikeastaan vain seurata sitä, miten paljon oikeuksia on käytetty ja mitä niillä on tehty, Nakamura jatkaa. 

– Voin suositella Carillonia ja Centeroa. Tuote on tähän tarkoitukseen oikein hyvä, helppokäyttöinen ja selkeä. Centeron kanssa homma toimii, Nakamura kiteyttää.