Centeron ja Enfon yhteistyö on kestänyt useita vuosia, ja tänä vuonna Centero Software Manager on noussut vahvemmin mukaan osana Enfon palvelumallia.

– Yhteistyömme alkoi varsinaisesti vuonna 2017 sovelluspaketointipuolen yhteistyöllä ja meillä on ollut yksittäisiä CSM-asiakkuuksia. Varhaisempaan yhteistyöhön on kuulunut myös koulutusta ja konsultaatiota, director Ari Rantala Enfolta kertoo yritysten välisistä yhteistyökuvioista.

– Alun perin meille oli valittu käyttöön jo toinen tuote kolmannen osapuolen sovellusten päivityksiin, mutta Centero Software Managerin kokeilu sai meidät kuitenkin vakuuttuneeksi siitä, että meidän kannattaa valita CSM käyttöömme. Saimme hyviä kokemuksia CSM for SCCM:n puolelta ja sen rohkaisemana lähdimme vuoden 2020 alussa kokeilemaan myös CSM for Intunea. Kokeilu osoittautui varsin onnistuneeksi ja huhtikuun alusta saakka CSM:n piiriin on otettu tuhansia eri asiakkaiden työasemia. Nykyään, kun meille tulee uusia asiakkuuksia, ne liitetään automaattisesti mukaan kolmannen osapuolen sovelluspäivityspalveluun, Ari Rantala kertoo CSM-yhteistyön tuoreista askelista.

CSM sisältyy Enfolla Streamline Device Care -palvelukokonaisuuteen sekä Laitehallintapalveluun. Enfon Streamline Device Care -palvelu Enfolla on täysin päätelaitteiden pilvihallintaan liittyvä palvelu ja asiakkaat ovat olleet tästä erittäin kiinnostuneita ja tämä on osa muuta tarjottavaa Streamline-palvelukokonaisuutta. Kolmannen osapuolen sovellukset päivitetään Enfon asiakkaille CSM for Intunea ja CSM for SCCM:ää hyödyntäen Enfon palvelumallista riippuen. CSM toimii white label -periaatteella.

Sopimuksen alkuvaiheessa työasemavolyymi lasketaan tuhansissa laitteissa, mutta tavoitteena on saada noin parikymmentä tuhatta laitetta CSM:n sovellusten elinkaaren hallinnan piiriin.

Yhteistyöllä luodaan tuotekehitystä käyttäjän tarpeisiin

CSM:n tuotekehityksessä otetaan huomioon asiakkaiden ja loppukäyttäjien tarpeet. CSM for Intune Application Groups -ominaisuus on yksi tällaisista käyttäjälähtöisistä kehityskohteista ja ominaisuuden kehittäminen sai alkunsa Enfon ja Enfon loppuasiakkaan tarpeesta.

– Loppuasiakkaamme nostivat esiin ongelman, johon haluttiin kehittää ratkaisu paremman palvelun takaamiseksi ja itsepalveluominaisuuden kehittämiseksi. Hienoa, että Centero pystyi kehittämään CSM:ään Application Groups -ominaisuuden, jolla saatiin apu kyseisen asiakkaamme alkuperäiseen tilanteeseen ja josta on hyötyä muillekin asiakkaille, Ari Rantala sanoo.

– CSM:n kannalta CSM for Intune Application Groups -ominaisuus on tärkeä erottautumistekijä, koska se tarjoaa meidän kehittämän uniikin ratkaisun yleisesti tiedossa olevaan ongelmaan, Teemu Tiainen Centerolta kertoo.

– CSM:n asiakaslähtöinen kehitystyö on jatkuva prosessi. Kehitämme toivottuja ominaisuuksia, lisäämme sovelluksia tuettujen sovellusten listaan ja parannamme käyttäjäkokemusta asiakkaittemme toiveiden mukaan, Teemu Tiainen Centerosta kertoo.

Käytön tukea ja sujuvaa dialogia

Centeron ja Enfon hyvin toimiva yhteistyö perustuu sujuvaan vuoropuheluun ja ketterään tekemiseen. CSM:n asiakastuki on ollut keskeinen osa yritysten välistä yhteydenpitoa.

– Vaikka palvelutoimittaja pystyy ottamaan CSM:n käyttöön omatoimisesti, olemme auttaneet CSM:n käytössä enemmän alkuvaiheessa, kun tuote ei vielä ollut tuttu. Kävimme mm. joitakin mutkikkaampia konfiguraatioita yhdessä läpi alussa vaihe vaiheelta – mutta nopeasti Enfolla päästiin jyvälle CSM:n käytöstä, Teemu Tiainen sanoo.

– CSM on helppo käyttöönotettava. Olemme saaneet riittävästi tukea käyttöön ja selkeät ohjeet löytyvät kattavasta dokumentaatiosta. Nykyisin käyttöönottoja on tehty omatoimisesti ja sujuvasti Centero-portaalin kautta, spesialisti Tuukka Marjanen Enfolta kertoo.

– Mielestäni on kätevää, että meillä on yksittäinen portaali, jonka kautta Intune-puolen hallintaa pystytään hoitamaan keskitetysti. Hallinnan kannalta on parempi, kun ei tarvita erillisiä clienteja, Tuukka Marjanen sanoo.

Centero Software Manager -ratkaisun lisäksi myös yritysten yhteistyön kitkattomuus saa kiitosta Enfolta. ”Meillä on ollut sujuvaa dialogia Centeron kanssa. Asiakastuen kanssa homma on toiminut alusta saakka hyvin”, Tuukka Marjanen sanoo.

– Yhteistyö Centeron kanssa sujuu kätevästi ja toiminta on kaikin puolin ketterää. Meidän on helppo keskustella omista ja asiakkaittemme tarpeista sekä mahdollisista kehityskohteista. Minusta on tärkeää, että meillä on hyvä keskusteluyhteys. On hienoa, että ehdotuksiimme tartutaan Centeron puolelta ja tuotekehitystä viedään eteenpäin tarpeemme huomioiden, Enfon Ari Rantala kiittää.

Lisää Enfosta

Enfo on pohjoismainen IT-palvelutalo, joka mahdollistaa asiakkaidensa datavetoisen liiketoimintamuutoksen. Hallitsemme niin hybridialustat, informaatiohallinnan kuin sovellukset sekä niiden monitahoiset kokonaisuudet. Yhdistämällä olennaisen datan varmistamme yritysten älykkäämmän liiketoiminnan. Kehitämme ja ylläpidämme digitaalisia ratkaisuja, ja tuemme asiakkaitamme kokonaisuuksien hallinnassa, aidosti ja välittäen. 900 alan asiantuntijaamme työskentelevät älykkäämmän maailman puolesta, jossa teknologia voimaannuttaa niin yksilöitä, yrityksiä kuin yhteiskuntaa.

www.enfo.fi